12
истинный Бог наш. Лучше бы им в Символе веры не гла-
голати «Господа», виновнаго имени, а нежели «истиннаго»
отсекати, в нем же существо Божие содержится. Мы же,
правовернии, обоя имена исповедуем, и в Духа Святаго, Гос-
пода истиннаго и Животворящаго, Света нашего, веруем, со
Отцем и с Сыном поклоняемаго, за Него же стражем и уми-
раем помощию Его Владычнею.
Тешит нас той же Дионисий Ареопагит, в книге ево
писано: «Сей убо есть воистинну истинный християнин,
зане истинною разумев Христа и тем богоразумие стяжав;
исступив убо себе, не сыи в мирском их нраве и прелести,
себя же весть трезвящеся и изменена всякаго прелестнаго
неверия, не токмо даже до смерти бедствующе истинны
ради, но и неведением скончевающеся всегда, разумом же
живуще, и християне суть свидетельствуемы».
Сей Дионисий научен вере Христове от Павла апос-
тола, живый во Афинех, прежде, даже не приити в веру
Христову, хитрость имыи исчитати беги небесныя, егда же
верова Христови, вся сия вмених быти яко уметы
◆
.
К Тимофею пишет в книге своей, сице глаголя: «Дитя, али
не разумеешь, яко вся сия внешняя блядь ничто же суть,
но токмо прелесть, и тля, и пагуба. Аз проидох делом и ни-
что же обретох, токмо тщету».
Чтыи да разумеет. Ищитати беги небесныя любят по-
гибающии, понеже любви истинныя не прияша, во
еже спастися им, и сего ради послет им Бог дей-
ство льсти, во еже веровати им лжи, да суд при-
иму т не верова вшии ис тинне, но б ла говолиша
о неправде
◆
. Чти о сем Апостол, 275.
Сей Дионисий, еще не приидох в веру Христову, со
учеником своим во время распятия Господня быв в Сол-
нечнем граде и виде: солнце во тьму преложися и луна
в кровь, звезды в полудне на небеси явилися черным видом
◆
.
Он же ко ученику глагола: «Или кончина веку прииде, или
Бог Слово плотию стражет», — понеже не по обычаю тварь
Ср.: Флп. 3: 8.
2 Фес. 2: 10–12.
Ср.: Иоиль 2: 10, 31.